Umělci jsou šouplí bejkem

9. 10. 2018 10:46:22
“Umělci jsou šouplí bejkem”. Říkávala moje maminka. Takoví trochu cvoci... tím myslela. Vyšinutí a někde v jiných dimenzích. A někdy se prostě střetnou s realitou.

Jezdívá k nám často s poštou... malá, kulatá blondýnka poštovní. Říkává mi křestním jménem a je velmi milá. Už jsem si zvykla, i když občas skřípu zuby v reakci na její troubení u každého čísla popisného. Raději předem vyhlížím ten modrý pošťácký vůz, aby netroubila dvakrát. Rozštěká vždy všechny psy v ulici a moje srdce se pokaždé, vytrženo z poklidného režimu, rozbuší jako při poplachu.

A dnes jsem čekala balík nebo možná malý balíček. Ten velký hodně těžký s krmením pro kočky a ten malý s nějakou radostí na parádu. Na troubení jsem poslušně naběhla k autu a něco mi nedovolilo otevřít branku. Bála jsem se, že ji poškodím, že zaplaším tu krásu pokrytou ranní mlhou a hřejivě olíznutou šikmým paprskem slunce, který si přes mlhu nesměle prodíral cestu na svět. Na zdobení železné branky byla úplně obyčejná pavučina. Takových jsou tisíce, stovky, miliony. Pavouky nesnáším, ale nijak jim neublížím a obdivuji dokonalost jejich díla. A to se mi stalo i dnes ráno. A toužila jsem se s tou krásou podělit.

Čekala jsem, až pošťačka přinese balíček, vypadalo to na ten menší, který vzala na sedačce auta do ruky a pak šla štrachat do útrob vozu. Nevadí, počkám si.

A v tu chvíli se vypotácela z vozu s patnáctikilovým balíkem a nazlobeně zahulákala: Otevřete si tu branku, Šárko!”

Okamžitě jsem poslechla, se slovy, že stačilo říct, abych si balík vzala sama. „Tak proč jste to neudělala? halasila dál nasupeně.

„Protože jsem vás viděla brát do rukou ten malý, který asi nebyl můj.”

Vrazila mi do rukou těžký balík.

„A taky jsem vám chtěla ukázat tu krásu.”

„Jakou krásu, prosím vás?” odsouvá si ofinu a utírá pot z čela. Pokládám balík na zem a ukazuju na branku.

„Jo aha, tak to jo, no.” Odpovídá bez zájmu, trochu se usměje a s doznívajícím pocitem naštvání přes rameno vyslechne moji omluvu.

Já vím, takových balíků denně natahá, aby si vydělala na chleba. A nějaký cvok se kochá krásou pavučiny a má chuť ji potěšit a zpříjemnit jí den.

A tak beru do ruky balík, na který se stejně nejvíc těší kočky a zahanbeně se s ním šourám ke dveřím. Něco zaskřípalo. Nějak si s tím pocitem nevím rady a cítím se trapně. Pavučinu jsem vyfotila alespoň pro vás a raději jdu nakrmit kočky.

Maminka měla asi pravdu...

Autor: Šárka Rosová Váňová | úterý 9.10.2018 10:46 | karma článku: 19.24 | přečteno: 853x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Michal Merhaut

Když do Kolína přijely tanky…

Zatímco severomořským pobřežím se linuly tóny Kmochových skladeb v podání dechové hudby Veřejného požárního útvaru v Kolíně, do překročení československých hranic prvními jednotkami okupačních vojsk zbývalo jen pár hodin.

23.8.2022 v 9:05 | Karma článku: 14.11 | Přečteno: 182 | Diskuse

Alena Kravarčíková

Anime, Cosplay, Fursuit, zábava puberťáků?

Možná, že už víte, co se u nás doma děje a jak začal příběh mého života s transgender puberťákem.....

22.8.2022 v 10:27 | Karma článku: 13.58 | Přečteno: 626 | Diskuse

Michal Merhaut

Kolínské jaro 1968

Generační obměna členů KSČ a hospodářské zaostávání Československa za západními zeměmi vedlo v 60. letech k nutnosti reforem a k pozvolnému uvolňování tuhého totalitního režimu.

22.8.2022 v 9:51 | Karma článku: 8.48 | Přečteno: 160 | Diskuse

Michal Merhaut

Reflexe roku 1968 v obecních kronikách

Obecní kroniky zaznamenávají události lokálního významu, ať už je to budování vodovodu, úspěchy místního fotbalového mužstva apod.

21.8.2022 v 10:34 | Karma článku: 12.54 | Přečteno: 250 | Diskuse

Alena Kravarčíková

Vyznání MARKOVI

Moc ráda se zamilovávám. Opakovaně, vášnivě, bezhlavě a neustále se zamilovávám do věcí, barev, lidí, dobrého jídla, vína, měst a zemí, bot, neobvyklých hodinek, knih (ne nutně v tomto pořadí) a do stovek dalších oblastí.

11.8.2022 v 15:24 | Karma článku: 11.21 | Přečteno: 433 | Diskuse
Počet článků 79 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4306

Moderátorka, redaktorka a dabérka na volné noze. Taky máma čtyř nádherných dcer a šťastná milující a milovaná žena svého muže. Mám ráda lidi. Je úplně jedno jaké národnosti. Povinná výbava pro všechny: mozek a srdce. Od roku 1996 jsem aktivně působila v

TV Dakr Most, Rádio Kiss 98 Praha, ČRo Region, Oldies Rádio Praha a ČRo Regina Praha.

Dobrý anděl  https://www.dobryandel.cz/profil-dobreho-andela/?da=Qmi0b

audio kniha Ann Petersové Cheri - zázrak z ulice, Gutta z Bubnu

e-book Přiměřeně laskavé příběhy, Deset tváří ženy Sherry Rose, Moje puberta na draka, Pohádky z naší zahrádky

Knihy: Moje dětství na draka, Moje puberta na draka, Deset tváří ženy Sherry Rose, Pohádky z naší zahrádky, Přiměřeně laskavé příběhy

Můj web: http://www.sarka-rosova-vanova.cz

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...