Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H91a71n84a 85M95u50s59i12l76o42v56a 9135624601928

Naprosto souhlasím. Mám děti ráda a je mi jich líto, protože to jejich zlobení je často jen zoufalá snaha vzbudit pozornost. Jejich matkám (a někdy i otcům) mezi sebou říkáme biopindy, protože stále řeší nějaké eko a bio a raw a mezi tím jejich spratci likvidují okolí.

+2/0
26.1.2017 17:21

I70v53a 98K14r62i64š77t96o96f21o66v96á 9708568385435

Nedávno jsem se chytla s kolegyní, nyní PROFESIONÁLNÍ ;-) matkou dvou zmetků. Měla velký problém, že u nich ve městě není kavárna pro matky s dětmi a že v těch, co tam jsou, se na ně hosté a personál nevraživě dívají. Řekla jsem jí, at netahá své děti do hospod a jde s nimi na hřiště, do bazénu, do kina. At s nimi doma stříhá, lepí, maluje. At jim čte.... ale at nečeká, že někdo na její nevychované skřítky je zvědav v kavárně, kam si jde pokecat, ale neslyší u toho ani slovo a ještě trne hrůzou, co její nehlídané dítě kde shodí a rozleje. :-P

+9/0
26.1.2017 13:58

M42i25c86h28a15l 15Š84r30o64u26b60e44k 8774486103500

Ne nadarmo jsme národ pejskařů. K noze sednout, nesmíš! :-(

+1/0
26.1.2017 13:40

M40i26r19e87k 96Z32á21v90o93d74n73ý 7282987790128

Tak pejsci se od některých dětí alespoň umí chovat (a možná mají i vyšší inteligenci).

+8/0
26.1.2017 14:43

J72a43n 98S40a26l44o55m87o85n 4329430861125

Dokonale trefeno a tu hlášku s rozumem na zadku si budu pamatovat R^;-D

+5/0
25.1.2017 13:38
Foto

D29a10n57i96e69l 36H79a60b68ě41t21í31n34e92k 1520406853842

Máte to trochu popletené.

+1/−9
25.1.2017 9:41

P49a62t53r26i44k 46Š32e64b94e52s40t85a 4533192296905

nemá, naprosto trefné.

+7/0
25.1.2017 12:14

J89o45s77e13f91f 29M28u42s41i32l 7779165336910

Vyrůstá nám tu generace umíněných spratků. Ničeho neschopných, když se po nich něco chce a všehoschopných, když něco chtějí.

+9/0
25.1.2017 9:11

J24o11s10e81f 80K43o85t84e63l35n41í74k 6827492749251

Nesoudil bych. Kdo má děti ví. A také člověk rychle zapomíná. Kdoví co dělala ta osmiletá dcerla, když jí bylo o 6 míň ? Maminka má téma, americká vs. česká výchova. Jsem příznivce volné výchovy, dětem pak nebude chybět sebevědomí. Musí se samozřejmě vytyčit mantinely a dát nějaká pravidla. Do 3 let věku dítě hledá hranice a experimentuje, ukazuje se charakter. Na nějaké soudy nestačí letmý zdramatizovaný pohled v bufetu, na blog ale asi jo:-(

+1/−11
25.1.2017 3:42

J31a90n 40S43a56l73o37m93o65n 4319290221925

Co by, to samý, ale dostala za to na zadek většinou rychleji, než stihla způsobit větší škodu. Ono později stačí jen seknout slovně a člověk už si ani nemusí otloukat ruce.

+7/0
25.1.2017 13:39

I66v39a 98K71r80i50š40t14o71f75o43v16á 9368198455385

Dítě hledá hranice a zkouší, co to jde až do doby, než opustí domov. Pohled do vlastní peněženky napravil leckterého rebela. ;-D

+3/0
26.1.2017 13:59

M18i78r53e27k 19Z41á47v72o75d27n85ý 7172437600618

Toto ale není o sebevědomý. Sebevědomý se nabírá tím, že člověk dítě podporuje. Ne tím, že ho nechá jako pohozený klacek a děj se vůle boží.

+5/0
26.1.2017 14:46

M31i91r27e33k 36Z68á92v41o19d69n52ý 7552577330168

*sebevědomí ... červenám se.

0/0
26.1.2017 14:46

T47o38m98á84š 85R76e12k12t61o29r 1668324547939

Žádná výchova není bez trestu. To že dítěti vysvětlím nestačí. Pokud neposlechne ani tak musím mu něčím pohrozit. Třeba místo někam nepůjdeme nebo nedostane nic lepšího dokud se nenaučí zacházet s tím co má atd.

To co je popsáno je podle mne hlavně problém ignorace těch maminek. Pokud chtějí dětem nechat takovou volnost musí se jim i náležitě věnovat.

Za mne je pro dítě daleko menším ponížením plácnout ho po zadku než mu něco odepírat nebo opakovaně vysvětlovat...

Ono takové plácnutí po zadku podle mne není ani fyzický trest, je to forma neverbální komunikace kdy dáte dítěti jasně najevo že dělá něco špatně a ono to pochopí během sekundy...

+11/0
23.1.2017 13:36

K43a95m52i20l 53S51e87d13l82á75č44e76k 1696829736631

"Za mne je pro dítě daleko menším ponížením plácnout ho po zadku než mu něco odepírat nebo opakovaně vysvětlovat..."

Není to zvláštní? Taky byste považoval třeba v práci za menší ponížení, kdybyste dostal od nadřízeného pohlavek místo opakovaného vysvětlování?

+2/−8
23.1.2017 21:29

J82a23n 65S38a88l86o32m56o83n 4599290391975

Trochu jiná situace nemyslíte? A navíc šéf vám v práci nic trpělivě vysvětlovat nebude. Řekne to jednou a když to znovu pokoníte dostanete pohlavek ve formě vyhazovu a je hotovo.

+8/0
25.1.2017 13:41

K66a13m24i97l 97S22e27d41l11á16č45e12k 1636619636181

S tím vyhazovem to takto jednoduše nefunguje, jak jistě víte. To ale nechme stranou.

Ta situace je v něčem jiná a v něčem stejná. Podstatné je, že je pro Vás jakékoliv fyzické trestání od nadřízeného nepřijatelné. A proč je nepřijatelné? Protože je to velice ponižující. Vy se prostě nenecháte ponižovat nějakým pohlavkem, jste přeci dospělý člověk.

U dětí to ale berete tak, že u nich takové ponížení ještě nevadí.

0/−4
25.1.2017 23:14

J92a37n 47S77a16l10o93m64o17n 4219480681605

Podívejte se, tělesný trest je útokem na osobní integritu, na tom se shodneme, ovšem jinak se na to dívá dítě které dostane plácnuto po zadku (pohlavky zásadně odmítám) od mámy a jinak když dostane dospělý pohlavek. To první je jasný trest, který "bolí", i když vlastně většinou ani to ne a to druhé je ponižující záležitost, nikoli trest. Prostě i když vám to možná přijde divné, tak dítě opravdu není dospělý a tuhle záležitost od rodičů bere jinak. Prostě pro dítě to ponížení není (a bavím se o dítěti do těch max, 15 let, ale osobně jsem naposled dostal na zadek a to pořádně řemenem v 11. letech a zatraceně dobře jsem věděl proč dostávám).

Vždycky když dojde na tělesné tresty, tak mají mnozí představu mlácení dítěte snad až do ubití, ale my co to obhajujeme většinou máme na mysli takové skutečně malé výchovné plácnutí po zadku, které spíš překvapí než zabolí. A to předtím ještě je varování typu: "udělej to ještě jednou a dostaneš na zadek".

+5/0
26.1.2017 7:35

K34a21m89i46l 78S60e45d77l57á65č42e61k 1766779626731

"...mají mnozí představu mlácení dítěte snad až do ubití..." snad mi toto nepodsouváte. Bylo by to zbytečné (stačí si přečíst ostatní moje komentáře).

Když se narodí malé dítě, tak je více méně tabula rasa. Pochopitelně, že si spoustu věcí neuvědomuje. Můžete si s ním dělat naprosto co chcete, a dokud nebude starší a nezíská srovnání jinde, tak mu to bude připadat jako normální. Jenomže to neznamená, že ho to neformuje. Ponižování ho formuje pochopitelně také, i když si nebude ještě nějakou dobu umět v hlavě srovnat, co slovo ponížení znamená.

0/−3
26.1.2017 12:17

J37a33n 24S40a89l32o80m60o91n 4659190591905

Mně přijde, že máte z toho ponížení nějaký syndrom :-). Jak říkám, býval jsem byt, ale ponížený jsem se necítil nikdy. Spíš jsem se cítil trestaný a mnohem raději jsem dostal od mamky na zadek, než od táty dvouhodinovou přednášku na téma co jsem udělal blbě.

+5/0
26.1.2017 13:33

K86a72m57i80l 76S93e54d65l83á10č27e39k 1676379946851

Reagoval jsem na první příspěvek vlákna, který byl také o ponížení. Důvodů proč nepoužívat fyzické tresty je více a to ponižování je jeden z nich. Dítě si prostě zvyká na ponižování, i když si to neuvědomuje.

Mimochodem: asi jste býval bit, nikoliv byt.

0/−2
26.1.2017 22:11

J11a37n 46S29a37l83o95m18o78n 4389520591975

Češtinu mi to očividně nevylepšilo ;-)

0/0
28.1.2017 11:20

M79i69r11e54k 90Z83á17v60o84d81n32ý 7962887360158

A to si vážně myslíte, že bude nadřízený něco dokola opakovat, když to zjevně nemá smysl? Rodič dítě vyhodit nemůže, takže musí přijít další stupeň trestu. Stejně tak u zaměstance přijde trest vyhození. Oboje je naprosto adekvátní.

+2/0
26.1.2017 14:49

K83a71m61i37l 94S59e63d28l88á32č17e89k 1646789526331

1. jsem neřešil, zda bude nebo nebude nadřízený něco dokola opakovat. Rozporoval jsem tu část, kterou tam cituji.

2. nadřízený nemůže zaměstnance až tak snadno vyhodit, pokud není ve zkušební době.

0/−2
26.1.2017 22:17

I44v56a 85K24r97i72š48t83o29f43o11v28á 9158498395105

A hlavní musí být důslednost. Když něco zakážu, nesmím to posléze opět povolit.

+3/0
26.1.2017 14:00

V77a22c45l26a11v 57V98a44v60r80a 3787474105287

hehehe americká výchova dětí je opravdu baprosto nejlepší a mohu porovnávat skoro denně, V předškolní třídě, umí děti nejen kompletně abecedu ale i hláskování, psát a číst, počítat sčítat i odčítat, také jakýsi krasopis, a po pololetí začínají s násobilkou.

Pamatujete si co jsme uměli my rok po té v první třídě? ;-D

Chován na škole je bezprostřední, a odpovídá výchově, že by si někdo i z těch vyšších ročníků někde na škole zapálil cigaretu, nebo se opil, to nepamatuji ale vím že jedna 13letá nabízela z pytlíčku marihuanu a nikdo si to svinstvo nekoupil. Taky kdo? Kluci od 15ti jdou po sportech a od 16ti po autech a dělají si na škole skoro zadarmo řidičáky. Starší holky mají poněkud jiné záliby a vidět jak slušně jezdí v autech teenageři, to by byl pro Čechy zážitek.

Kolik českých rodičů si najde denně na své školáky doma čas? Jak dalece je zajímají problémy a dětský svět? Umí poradit nebo jen odpálit? Dítě je zajímá jen o dnech vysvědčení? "Se špatnou známkou mi ani nechoď domů" !!!

Fyzický trest = pro dítě jen ponížení. Výchovný efekt je nula. Ještě horší výchova bývala v Německu.

Vaše TV a tisk by měli ukázat americké děti jež chodí do českých škol a zeptat se učitelek na jejich chování a školní život vůbec a ne aby autor článku hned odsuzoval volně vychovávané děti o kterých se domnívá že jsou rozmazlené.

To slovo je ovšem POJEM. Co pro vás je rozmazlené, to je něco jiného pro Američany. Z těch amerických něco bude a z těch českých porovnejte na serveru Zpovednice.cz a můžem se bavit o psychice české mládeže.

+1/−19
21.1.2017 3:59

V38a18c60l47a75v 20V74a38v42r45a 3877414925937

Moje obliba na diskuzích je někde v oblasti blázen a odsuzovat vždy a všude.

0/−3
21.1.2017 4:10

S41y57l78v58i32e 38T76u28r61k50o75v45á 2227347422294

Vaše obliba odpovídá vašim příspěvkům, jako u každého.

+6/0
22.1.2017 2:02

S34y47l64v90i34e 49T80u39r38k63o71v45á 2767577842174

Pane Vávro, vy jste se česky nenaučil ani v 5. třídě.

+3/0
22.1.2017 1:59
Foto

J63i66r85i 81J31a56l19u32v98k76a 3668849114627

Proto chodí mladí, skvěle vychovaní Američané s vytříbenými znalostmi střílet do škol, protože jsou tak skvělí a mají perfektní vztahy s vrstevníky.

+7/0
22.1.2017 16:07

D85a42v18i17d 96M32a50r67e53k 7601288496934

Pojem "Americká výchova" měl kdysi jiný význam - "ke svobodě". Dnes je známkou nepochopení těch, co ho používají, jako že jdeme špatným směrem...

Problém této výchovy je ale jinde. A není to z Ameriky, ale z nepochopení.

Koukněte na krátké video (36min) o výchově jednoho z našich nejlepších psychologů: http://tinyurl.com/jan-svoboda-vychova-deti

A jako učitel: kéž bychom dovedli vychovávat děti ke svobodě...

0/0
23.1.2017 12:15
Foto

J59i91r10k70a 76V42a21n77o35u51r20e72k 6257244648230

Teda, pane Vavro, vase prispevky jsou casto legracni, plne prehaneni .. zvlast pro lidi zijici v zamori .... ale vylozene lhat se nema a to vy delate cim dal casteji .... v te vasi Kindergarten by musely byt budouci absolventi Harvardu a i tak by se zapotili :-D .... Ano, nektere deti umi pocitat do deseti a odrikaji a prectou abecedu .. To ale dnes i v CR ..... Zasadni problem v americkem ci kanadskem skolstvi zacina cca kolem ctvrte az pate tridy. Tady vznika z pro me neznamych pricin propastny rozdil ve vedomostech, ktery se jen nekterym dari dorovnat az na univerzitach ... To je realita, nikoliv odhad ci zbozne prani ... Bohuzel .. ci pro ceske deti bohudik ... i kdyz tendence zacinaji byt sestupne i v CR. Predevsim diky strednim skolam.

+1/0
25.1.2017 2:29

M67i64r78e75k 52Z31á62v38o79d35n43ý 7492197160678

No, nemyslím si, že zrovna Vy byste byl v předškolní výchově (jak tvrdíte v první větě). Výsledek "volné" výchovy skutečně není to, že "dítě umí násobilku". Tato implikace prostě nefunguje :) Samozřejmě může i takové dítě umět násobilku, ale rozhodně se nejedná o důsledek této výchovy :)

+1/0
26.1.2017 14:53
Foto

M42a37r95i27a32n 38T10i33š72e33r 1374441316

Dítě je obrazem svých rodičů, jaká matka = taková Katka, jaký otec = takový syn..něco na tom bude. Tyhle neschopne afektované matky jsou pohromou pro dítě, slušné chování, respekt, úcta ke starším, ohleduplnost.. nic z toho bohužel takové dítě pak v sobě nemá. Když pak takové spratka a sobečka potká v životě něco a nebo někdo, kdo řekne NE, tak se z toho zhroutí. Rodič se má o dítě starat a vychovávat, správně směřovat a pak je takové dítě hodné a vyrovnané, umí se chovat a může jít s rodiči kamkoliv. Pokud nepomůže vysvětlení a napomenutí, dostane přes zadek, vůbec mu to neuškodí, naopak bo příště už si to rozmyslí..

+13/0
19.1.2017 12:26

P44e90t81r66a 37V10á88l81k51o96v71á 5951628304446

Nemusí být řešením vždy tělesný trest, respekt si rodiče u dětí mohou vybudovat i jiným způsobem. Já tohle chování dětí neuznávám a rozhodně nechápu jejich rodiče. Svou 5 letou dceru jsem plácla přec zadek snad 2x. Kdyby se chovala, jako tyhle děti, propadla bych se studem! Kdybych já měla takové zkušeností, jako pisatelka, určitě bych se ozvala!!

+7/0
19.1.2017 10:54

J42o92s11e71f 67Š19á82t76a97v91a 2364221436909

Na to je jednoduchý recept.Jakoby náhodou polít mladou paní kafem nebo něčím jiným.A začít od vlasů.Do minuty je pryč.

+3/−2
19.1.2017 8:56
Foto

J55i48r18k10a 28V47a96n68o16u48r30e33k 6257454648980

Tak vas musela nejaka takova zrejme vychovavat ... 8-o

+1/−1
25.1.2017 2:30

J63a12n92a 66V40y70s60k69o34č47i67l91o89v39á 8247668969354

Svatá pravda!!! Na to, jak je autorka mladá, píše skvěle!R^

+3/−2
18.1.2017 21:53

T13o88m71á77š 25K33u75t36á54l80e47k 5514726288778

A ta "Americká výchova" je prosím co za pojem? :D

+3/0
18.1.2017 14:18

J43a88n 42P54r12o29c94h77a82z61k60a 1547165389917

Nikdy jste neslyšel? Nikdy jste nečetl o případech, kdy byla americká matka vláčena soudy, protože si dovolila uhodit na veřejnosti své dítě? To bylo první, o čem mě dcera poučila, když jsem šel s jejím synem a později dcerou ven. Nejen řádný fyzický trest, ale ani neúměrné zvyšování hlasu

+3/0
18.1.2017 17:46

J80a33n 97P22r56o91c30h48a78z26k40a 1857895229287

Proto jsem se ani nedivil, když se naše tříletá vnučka po mé větě - "ne, to nemůžeš dělat" postavila přede mne zdvihla a zakývala ukazováčkem a odpověděla mi: "Don't tell me no".

0/0
18.1.2017 18:08

J61a29n88a 57V10y95s68k63o76č40i34l15o19v27á 8697268479444

Pěkný prezent!Rv

+2/0
18.1.2017 21:54

T72o56m49á38š 26K35u56t94á20l26e24k 5264386818598

Nikdy jsem neslyšel sousloví "Americká výchova" jako nějakou konkrétní definici... to co popisujete pochytili kde, v Norsku?

+1/0
19.1.2017 9:20

J31o42s70e95f15f 41M32u27s55i66l 7869505826130

Což je dobré, mnohé tříleté děti u nás by takovou větu nevyslovily, protože neumí pořádně mluvit ani v pěti letech.

0/0
25.1.2017 9:15

V77a61c78l95a22v 43V71a88v44r93a 3427624885797

ano v Česku se přehání odjkživa pokud jde o americkou morálku.

Jeden se ohlédl za pěknou Američankou a ona ho soudí a ten co jiné dal přednost ve výtahu také, Vždyť to jsou žblepty hlupáků...v USA žiji 31 let a to v mnoha státech teď v důchodu na FL.

Napadnout fyzicky dítě je v USA trestný čin a řeší se domluvou ve škole nebo na policii. Pokud rodič neumí trestat jinak než fyzicky, měl by dostat od sociálky nebo státu školení. Jinak opravdu v krajním a několkrát opakovaném případě, o to dítě přijde.

Všichni přece chceme aby s našich děětí něco bylo, vyostlo něco čím se můžeme chlubit a ne něco utrápeného a vystrašeného jak malé kotě. Děti jsou lidí a mají svůj dětský svět který naprosto nechápeme a ani nechceme chápat. Vždyť jsou nám naše děti na háku, nemáme na ně čas, a když přijdou problémy, nechápeme je znova. Zacházíme s nimi mnohdy jak s odpadem. Tím myslím i české soudy. Ty tresty za zločiny proti dětem jsou směšné. Co si budem povídat? Ti nejodvážnější řeší problémy i útěkem z domova.

Má někdo lepší nápad jak by měly děti řešit své problémy když mají naprosto hluché rodiče?

+2/−10
21.1.2017 4:09
Foto

J53i46r47k58a 73V83a76n55o73u20r15e21k 6547114828500

Pisete vylozene nesmysly

+3/0
25.1.2017 2:32

V75a52c52l27a58v 46V28a14v94r20a 3707854485377

a to zvyšování hlasu (náhražka za inteligenci) se netrpí už vůbec na jakémkoliv pracovišti. V tom by se měli Češi VELMI učit od Američanů. Manager má svůj tým a ten řeší problém. Přál bych vidět jak operativně. Za 27 let práce v Americe jsem nemusel ani já ani mí bossové zvýšit na sebe hlas. Tím se přece nic nevyřeší. Už proto je Amerika jiným světem a netýká se jen dětí. Poznat Ameriku a výchovu je možné jen tím že tam aspoň několik let žijete a idíte výsledky výchovy. Napsat o tom jen článek, není objektivní.

Dnes mi jeden autor článku napsal abych si nechal moje moudra že on ví o čem a jak psát. Psalo se o spalování vodíku jen jsem podotkl, že v USA jezdily na vodík před mnoha lety asi stovka Focusů. Pravda přímé spalování a ne v palivových článcích. Psal tam o naprostých nesmyslech.

+2/−6
21.1.2017 4:18

M43i26r60o77s79l17a18v 23T65ů15m57a 9149508729839

Jsem již nějaký čas v důchodu a občas si zajdu do restauračních zařízení různé kategorie na jídlo a občerstvení. Je to tam hodně veselé. Dětské koutky, maminky s kočárky třeba i v patře. Prckové vesele se smějící a běhající mezi stoly, a to i ve 21:30. Prostě pohoda. Vždyť cproč by maminky dávali své děti hlídat, nebo sebe omezovat? Vždyť jsou to rovnoprávné bytosti a musí nám ukázat že se nám nejen vyrovnají, ale mnohdy překonají. Mladé maminky si posedí, pokouří, popijí , pokecají, jejich milované roztomilé děti se válí v restauraci po podlaaze, hrají si s hračkami, které měl kdoví kdo v ruce, nebo se vyválelo po pošlapaném koberci, a je všeobecná spokojenost. Vidílm-li někde takovouto idylku, otočím se, a jdu jinam, ať mají na tuto výchovu prostor a klid. Ona nám to vysvětlila paní Rychlíková, jaká práva tyto ženy mají.

+8/−2
17.1.2017 11:14

J66i41ř87í 47Z68á51h89o45r40a 5433355422529

Nevěřím, že se to doopravdy stalo. Takovéhle divné náhody se stávají jen zlým lidem z Evropy, nebo Afriky.

0/−8
16.1.2017 10:47

Z47u13z97a38n27a 40V93l53č42k74o92v74á 9373195461940

Souhlasím s článkem. Přesto, že jsem mámou 4 dětí ve věku 3 - 12 let, tak toto jsem jim nikdy nedovolila dělat. Nebo ony to ani nikdy nezkoušely dělat. Jde o přístup k dětem. Zatímco doma, na zahradě nebo u babičky dělají blbosti a vřeští, tak ve společnosti si to nikdy nedovolí. Nějak tak chápou rozdílnost situace a já jsem se za ně na veřejnosti nikdy stydět nemusela - a to i v restauraci, planetáriu, kině atd. Nesnáším, když děcka lítají po obchodech a restauracích a otravují ostatní. Myslím, že lidem chybí elementární slušnost a úcta k druhému (ať je to ředitel společnosti nebo uklízečka) a pokud to ty děti nemají z domova, tak nikde jinde se to nenaučí. Pokud jim je doma vštěpováno, že smí všechno, no tak to je pak těžké.

+12/0
16.1.2017 7:58



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.