Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pěkné, akorát se včely nekrmí na jaře. Dokrmují se až po ukončení hlavní snůšky, aby se doplnily zásoby, které jim člověk sebral. Krmení včel před a v době snůšky je jedině za účelem podvodu, kdy se potom vytáčí medem ochucený cukr.;-)

1 0
možnosti
Foto

Můj děda byl slušný člověk. Po dlouhé zimě a chladném jaru, kdy včelky pozdě vylétly, cítil zřejmě potřebu je přikrmit. Je to už dlouho, ale určitě věděl co a proč dělá. A jeho sklenici medu schovávám od jeho smrti dodnes. Říká se, že stoletý má zázračné účinky, tak ho mám pro vnuky...;-)

2 0
možnosti
Foto

Moc pekny clanek.

V Holandsku jetelovy med uz skoro neni k sehnani. Jeden prodejce medu, ktery ho jeste ma, mi rekl, ze jetelovy med uz skoro dosel. A ja ho mam moc rad. Jetel se tu ted uz moc nepestuje, nahradila ho napr. repka.

2 0
možnosti

Tak my ho zrovna letos máme, poprvé. :-) Škoda, že jste tak daleko. Naseli jetel nachový na semeno, prý je po něm v zahraničí poptávka. Seje se na polích, kde se pořád dokola pěstují obilniny, řepka či slunečnice. Zlepšuje půdu a je to dobrá jednoletá pícnina. Jetelový med dost brzy tuhne, tak jsem ho napastovala. Není špatný, má takovou jemnou chuť, ale já radši lipový.

3 0
možnosti

R^ Mám podobné vzpomínky, jen místo dědy tam je táta. Nizoučké trávníky a neustálý rachot sekaček je prokletí doby! Jeden skončí, druhý začne. Vážím si souseda, který dodnes užívá kosu. Já někdy kosu, někdy kososrp, někdy benzínovou sekačku, ale nyní jen na chodníčky, mezi stromy a u plotu nechávám trávu růst, zrovna kvete jetel. Lidi, říkejte všude, nesečte tu trávu tolik.

0 0
možnosti

V dětství jsem pozoroval včelky na babiččiných ,,jiřinách" a přendaval je z květu na květ. Občas utržil žihadlo. Dnes ,když jdu kolem rozkvetlé lípy, tak ticho...Vše zabila řepka:-(

1 0
možnosti

To je divné. My tady máme řepky plno, včely nosily jak divé a nic se jim nestalo. Nezabila je řepka, ale její pěstitelé, kteří nesprávně postřikují. Oni vezmou několik druhů postřiků, každý jednotlivý je pro včely neškodný, ale bohužel ten koktail už je smrtící. Oni si ušetří práci a náklady, ale zabijí tím včely. Vloni tak někomu odrovnali 50 včelstev, svaz se do toho opřel a letos hned od jara obvolávají včelaře a upozorňují. Včely se musí na den zavřít, pak to zaschne a nic se nestane. Bohužel nás upozorňují akorát Agroferťáci, ti druzí na to kašlou.

3 0
možnosti

J67a52r25a 79R82a32n89k

26. 6. 2016 21:55

:-)Mela jsem podobne detstvi s dedou v kukle a mnou drzici "smoker", a produkujici kour. Presto jsem mela pri medovani vzdy nejaka zihadla na hlave zabodnuta:-), na mne kukla nezbyla. Sleduji kanadske vcelare, jak bojuji s umrtnosti a nevypada to dobre. Koupila jsem nekolik malych drevenych boudicek s otvory, zatim v nich sidli cmelaci tlupy. Karma za krasny clanekR^

1 0
možnosti
Foto

Milá Jaro, na mě také kukla nezbyla ;-) Včelí medvídci jsou taky úžasní. Denně jich hrst vybírám z bazénu a zachrańuji jim holé pidi životy:-) Za karmu a přečtení děkuji...

0 0
možnosti

Pravým domovem včel je les. Dokázaly by tam přežít, i když ne každý les je pro ně příhodný. Ideální je ten smíšený s převahou listnáčů. Včely jsou v blízkosti lidských sídel jen proto, že je tam člověk přinesl, aby z nich měl užitek. Jestli na zahradách jsou místo jabloní thuje, místo pampelišek anglický trávník, tak co by tam včela hledala. Mne spíš štvou lidi, kteří si kolem bazénů nasázejí levandule a další kvetoucí rostliny a pak se diví, že tam je pár včel. Dnes je hodně alergiků, takže hned nastane pátrání, kde má kdo ty oblížné včely. Lidi nechápou, že včela letí za pastvou dost daleko.

Dnes jsem si všimla na našem hřbitůvku kvetoucích lip, kde včely jen hučely. Vzpomněla jsem si na Smetanovu Libuši, árii Oj, vy lípy.

Včel je docela dost, já spíš vrčím na manžela, že jich máme už moc;-)

2 0
možnosti
Foto

Maruško, jste moudrá žena co chápe přírodu. Mě třeba trápí, že se včelky usídlily v omítce jednoho domu a byly nemilosrdně hasiči postříkány jedovatým sprejem a vysáty vysavačem na listí.8-o Lidi nechápou mnohem víc souvislostí.Děkuji za Váš názor.

1 0
možnosti

A30l63e44n92a 97J64a89r65á

26. 6. 2016 21:34

Šárko moc krásně a pravdivě jsi to napsala R^

2 0
možnosti
Foto

Děkuji Alenko, tak jako vždy. Co mám u srdce, to píši.

0 0
možnosti

Jen bych poopravil, náš med se draze dováží a cizí se lacině dováží. Zkuste dát v obchodě vedle sebe český med za sto dvacet korun a vedle ukrajinský za osmdesát.

0 0
možnosti
Foto

Karle myslím, že jsem to napsala správně. Náš kvalitní med se vyváží, nekvalitní draze dováží.;-) Ty medy se opravdu srovnat nedají. Díky za příspěvek,

0 0
možnosti

M50a61r22t96i89n 68R21a64m

26. 6. 2016 20:55

R^ na zahradě nám právě kvete 8 obrovských levandulí. K ničemu je nepotřebujeme, jen pro tu krásu na pohled a pocit radosti, kolik včelek na nich hoduje, jen proto je máme.

4 0
možnosti

R^Proč musí mít každý pořád posekáno? Dřív se sekalo párkrát a nikdo se nepohoršoval. Bylo kde natrhat kytici lučních květů, čtyřlístky, chrpy, kopretiny, vlčí máky, i ten jetel. Zbyl nám jen všudypřítomný jekot sekaček. Sečeme, sečeme. A kvetoucí louku pěstujeme v květináčích.

7 0
možnosti

Protoze by vam soused nadaval, ze z vasi zahrady se k nemu rozlezaj pampelisky a on chce prece mit pravy anglicky travnik.

A take ze s kosou uz dnes nikdo neumi zachazet a ta motorova sekacka pulmetrovou travu nezvladne.

7 0
možnosti
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4311x
Moderátorka, redaktorka a dabérka na volné noze. Taky máma čtyř nádherných dcer a šťastná milující a milovaná žena svého muže. Mám ráda lidi. Je úplně jedno jaké národnosti. Povinná výbava pro všechny: mozek a srdce. Od roku 1996 jsem aktivně působila v

TV Dakr Most, Rádio Kiss 98 Praha, ČRo Region, Oldies Rádio Praha a ČRo Regina Praha.

Dobrý anděl  https://www.dobryandel.cz/profil-dobreho-andela/?da=Qmi0b

audio kniha Ann Petersové Cheri - zázrak z ulice, Gutta z Bubnu

e-book Přiměřeně laskavé příběhy, Deset tváří ženy Sherry Rose, Moje puberta na draka, Pohádky z naší zahrádky

Knihy: Moje dětství na draka, Moje puberta na draka, Deset tváří ženy Sherry Rose, Pohádky z naší zahrádky, Přiměřeně laskavé příběhy

Můj web: http://www.sarka-rosova-vanova.cz

 

Seznam rubrik