Jak ulovit Copperfielda

5. 07. 2017 9:39:06
To se tak někdy semele. Můj praktický muž si mě vzal za ženu na můj svátek. Nemusí si pamatovat termín výročí a do kalendáře se většinou podívá vždycky. A tak je u nás díky tomu většinou poslední školní den řádně hektický.

Ke všeobecnému chaosu napomáhá i to, že nejmladší dcera donese vysvědčení. Samozřejmě, krásné výzo, za které si zaslouží nějaký dárek. Táta to má jednoduché, sáhne do prkenice a ejhle, na světě je bicykl. A ne ledajaký.

Ale co jí má dát chudák máma? Už asi pět let ta malá prosila, že by moc ráda andulku. Táta odolával, pro něj je to jen chomáček uřvaného peří trousící kolem sebe neustále proso a také hovínka.

Pro ni ne. Vysvětlete tomu malému děcku, že se bez anduláčka prostě obejde. Zvlášť když mu předčítáte ze své knihy, kde je takový malý ptáček hlavním hrdinou. Ta malá brilantně zvládá některé pasáže zpaměti. No, nekupte ho. Klec stojí majlant a samotný tvoreček taky. Kde jsou ty časy, kdy byla andulka k mání za pár korun? Po pravdě, dcera už taky dost unavovala. Svoje škemrání povýšila na výrok: "Já budu o tu andulku prosit až do konce svého života." Při představě, že na mně má osmdesátiletá dcera neúnavně v mém poklidném záhrobním životě škemrá andulku, mě opravdu docela vyděsila.

Nic naplat. I přes nevoli manžela jsem vytouženého opeřence den před posledním červnem zakoupila. Muž projevil svůj názor tím, že mi přes Skype poslal škodolibě na protest nahrávku kapely Visací zámek Kanárek. Pro ty, kteří neznají text: "Tvůj kanárek má vobrnu, leží a nežere..." V závěru frontman zavile zaskřehotá: "Už se ani nehne... je zdechlej."

Nadešel poslední den školy, malá radostí levitovala. Byla řádně poučena, že papoušek nesmí z klece, dokud si u nás nezvykne. Okamžitě projela nadšeně kolo. Když se nabažila jízdy, andulka dostala jméno podle knižního hrdinyHonzík. A já jsem dostala nádhernou kytičku. A protože si občas přeju netradiční dárek, taky automatický otvírač skleníkového okna s ujištěním, že to se mnou muž nemá lehké. Na protest jsem šla otvírač instalovat. Aby chlapec viděl, jakou má šikovnou ženu a litoval do smrti svého výroku.

Otvírač nebyl značkový a byl o polovinu levnější. Se značkovým skleníkem ovšem neseděly dírky na šroubky. To už tak značkoví výrobci dělají, aby člověka donutili koupit ten drahý díl, na kterém pěkně vydělají.

Nedala jsem se a dírky převrtala na správnou rozteč. Instalace se kvůli tomu protáhla a já jsem nešetřila hanlivými výrazy. Zkuste vrtat nad hlavou ve skleníku do hliníkové lišty okna a mít na to jen dvě ruce. Po nějaké době ze mě lilo víc než z rajčat a okurek vyvázaných ke střeše skleníku, které mě neustále důvěrně šimraly za krkem.

Ale povedlo se! Neznačkový otvírač pyšně zdobil značkový skleník. Zvládla jsem i jeho samotnou montáž podle miniaturního manuálu zralého na lupu.

Značně vytočená, ale hrdá zároveň, jsem doma všechny peripetie líčila manželovi. Ten mě vyslechl a potutelně dodal: "A to ještě nevíš, co se děje nahoře v pokojíku s andulkou." A pak mi na oplátku trochu zlomyslně vylíčil, že zatímco jsem se na zahradě lopotila ve skleníku, dcerka si pozvala svojí kamarádku sousedku. Lehce popsal, co ty dvě nahoře v patře provádějí. Mělo to na mě účinek, jako červený hadr na býka v aréně.

Už předchozí den jsem jí říkala: "Řekni tvé kamarádce, ať k nám nenosí ten černý svetr, který tak příšerně pelichá. Celé dopoledne jsem lezla po čtyřech a z tvého blankytně modrého koberce v pokojíčku, kartáčovala černé chlupy."

" Jo, mami, neboj přece," uklidnila mě tehdy. Ty dvě holky dovedou občas pořádně zlobit. S tou myšlenkou jsem vrazila do dětského pokoje. Obě seděly jako kvočny vedle sebe na posteli a ani nedutaly. Ode zdi odtažená skříňka, po zemi neskutečný nepořádek kam mé oko dohlédlo a koberec zase plný černých chlupů. "Co se to tu zatraceně děje?" spustila jsem hned ve dveřích a sledovala apokalypsu. Dcera opatrně odpověděla: "Za ́velkou skříní je zapadlý Honzík, mami. Tatínek odtáhl skříňku, aby mohl ven, ale on nechce."

"Nedivím se mu, sakra. Jak se dostal z klece?" pokračovala jsem ve vrčení. "To ne já, to Sofinka... ta ho pustila ven!"

"Ne, já ne..." šklebila se ta druhá s pusou obkrouženou dokola rudou rtěnkou (můj Dior). Cirkusový šašek by zaplesal. Já tedy rozhodně ne! A tak jsem suše dodala: "To by musel být jedině Copperfield, aby se dostal ze zavřené klece."

Dcera se pohotově zeptala: "A kdo to je, mami?" Zavrčela jsem cosi o kouzelníkovi a sklidila jsem pouze obdivný pohled na jeho adresu.

Svůj výslech jsem dokončila otázkou: "A proč jsou tady zase ty černé chlupy po koberci?" Svetr na sobě ta malá neměla, bylo mi to divné, kde se tedy vzaly.

Dcera nebojácně vysvětlila: "No my jsme si hrály na koně, víš? A jak mi dělala toho koně, tak jí ten svetr zase vypelichal. Ale neboj, zase si ho sundala."

A pak následoval dlouhý nelítostný boj plný zákeřných úniků a kliček nebohého opeřence, kterého se nám po velkém úsilí podařilo chytit a zavřít do klece. Naštvaně seděl na bidýlku a s otevřeným zobáčkem dýchal jako vlčák. Myslím si, že se po svém úvodním zážitku už chudák andulák mluvit nenaučí. Maximálně koktat.

"T-aak to-to-to nám ty prááázdniny pě-pě pěkně začaly!" koktám si naštvaně pod nos a zuřivě drhnu koberec od černých chlupů.

Užijte si ty dva nádherné letní měsíce pokud možno v klidu. A hlavně... pevné nervy!

Autor: Šárka Rosová Váňová | středa 5.7.2017 9:39 | karma článku: 16.22 | přečteno: 1039x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Letní povídka

Danka Štoflová

Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!

Vdala jsem se za Tammyho, čerokézského indiána, žijícího v New Yorku. Ukázal mi, že život je zvláštní a mnoho věcí nevidím. Jenže já jsem česká holka a vím toho dost. Každý v New Yorku má svého psychoterapeuta, je drahý a k ničemu

27.6.2022 v 13:00 | Karma článku: 46.36 | Přečteno: 10305 | Diskuse

Danka Štoflová

Kulový blesk - aneb Nedám ti svůj hrnec!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně, na úpatí Great Smoky Mountains. Indiáni jsou pověstní svojí mlčenlivostí. Tak přesně ta mi leze děsně na nervy.

23.6.2022 v 10:31 | Karma článku: 46.20 | Přečteno: 5612 | Diskuse

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 369 | Diskuse

Danka Štoflová

Rozkošná sexy piha, přímo pod zadkem!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně poblíž indiánské rezervace, snad šťastně. Byla jsem a vždycky budu žárlivá. I když vím, že kolečka osudu zapadla přesně na ta správná místa.

16.6.2022 v 10:53 | Karma článku: 47.11 | Přečteno: 16284 | Diskuse

Danka Štoflová

O dívce jménem Faith

Vdala jsem se za indiána z kmene Čerokí, a žijeme v Severní Karolíně poblíž Národního parku Great Smoky Mountains.Indiáni věří, že osudy lidí a naší planety se odvíjí v cyklech.V cyklech zvláštních a neuvěřitelných, až srdce bolí.

14.6.2022 v 9:20 | Karma článku: 46.18 | Přečteno: 4928 | Diskuse
Počet článků 79 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4306

Moderátorka, redaktorka a dabérka na volné noze. Taky máma čtyř nádherných dcer a šťastná milující a milovaná žena svého muže. Mám ráda lidi. Je úplně jedno jaké národnosti. Povinná výbava pro všechny: mozek a srdce. Od roku 1996 jsem aktivně působila v

TV Dakr Most, Rádio Kiss 98 Praha, ČRo Region, Oldies Rádio Praha a ČRo Regina Praha.

Dobrý anděl  https://www.dobryandel.cz/profil-dobreho-andela/?da=Qmi0b

audio kniha Ann Petersové Cheri - zázrak z ulice, Gutta z Bubnu

e-book Přiměřeně laskavé příběhy, Deset tváří ženy Sherry Rose, Moje puberta na draka, Pohádky z naší zahrádky

Knihy: Moje dětství na draka, Moje puberta na draka, Deset tváří ženy Sherry Rose, Pohádky z naší zahrádky, Přiměřeně laskavé příběhy

Můj web: http://www.sarka-rosova-vanova.cz

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...