Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mě stát nechal na holičkách. Vás taky?

Ne, nejsem nemocná, tak si nehodlám ani náhodou stěžovat. Všichni jsme současnou situací zaskočeni jako býval náš drahý Karel Gott Českými slavíky. Pro mnohé jsou umělci darmošlapové a tvorové budižkničemu. Nevadí.Chtějí taky žít.

Pláčeme nad zavřenými hospodami. Ale co ti, kteří je provozují? Sportovci, kteří nesportují a pomalu zakrňují… Co naše děti, které pozvolna blbnou z distanční výuky? Najdou se i tací cynici, kteří  posílají umělce k lopatám a bodře se poplácávají po ramenou, jací oni jsou borci a práce se nebojí. Ale těm bych svou pozornost věnovala jen nerada. Pokud je jejich volbou lopata, ať si ji užívají. Umělci je na jeviště můžou poslat také. Třeba by vyhořeli. Možná překvapili.

Dnes mě přímo dojal tento dokument. Doufám, že jeho tvůrcům pošlete alespoň nějakou tu pětku na pivo.

https://www.youtube.com/watch?v=TXxiBKMKxdY

Vyčerpaní učitelé, kteří učí děti intuitivně, takřka pohmatu: „Halooo, je tady na síti někde Anička? Jak mě slyšíš? Jak mě slyšíš?“ „Mamííí, mně to spadlo!“ Chvíle domlouvání computeru. „Tady ručník! Tady mýdlo! Paní učitelko!“ Ti kantoři jsou už přímo vysílení. A k tomu frustrovaní rodiče, kteří velmi často používají slova jako bordel, čurbes, makej, neštvi mě, vstávej... na tom nejsou o nic líp. Vím to, mám to doma. Pubertálního zkyslého potomka, který se vzpouzí výchově, hygieně a výuce určitě nevlastním jen já. Každý se s tím vyrovnáváme po svém. Já třeba ve chvílích amoku chodím hlasitě zpívat na zahradu. Přestávám až ve chvíli, když sousedé začínají bouchat okny. Uklidňuji se tím, že jim třeba jen špatně přiléhají.

Zpěváci a kapely zpívají a koncertují zdarma na sociálních sítích, kdo jim platí složenky, ty krávy nenažrané, vážně netuším. Herci hráli pro obecenstvo, které nadšeně aplaudovalo v rouškách, teď divadla zase zavřela. Někteří přišli kvůli viru o práci. Třeba jako já v rádiu. Mnohdy se hledal jen důvod k propuštění a teď se konečně našel, aby se to mělo na co svést. Udavačům a bezcharakterním lidem kvete živnost v každé době. O ty se nebojím. 

A co těm dalším OSVČ vyhozeným z práce? Kdo platí složenky?  Moje nejmladší čtvrté dítě mám moc staré. Celých dvanáct let. Ošetřovné tedy v druhé vlně  nedostanu. Po vydání tohoto blogu mi přišla výzva z Ministerstva průmyslu a obchodu: (pozn.aut.) Takže je to jisté. Moje dítě je dokonce (zaplať bůh) i zdravé. Dobře tedy, skláním hlavu a přeji finance dětem nemocným.

  1. žádosti podávejte až po vyhlášení výzvy pouze na formuláři MPO
  2. výzva bude vyhlášena začátkem listopadu na stránkách www.mpo.cz/osetrovneosvc
  3. výzva je určena pro OSVČ na hlavní činnost, kteří se starají o děti do 10 let, o nezaopatřené děti do 26 let, závislé osoby alespoň ve stupni I
  4. výše dotace na jeden den činí 400 Kč
  5. nebude vyžadováno potvrzení o uzavření školského nebo jiného zařízení
  6. nemohou žádat zejména společníci s. r. o., a. s., k. s., v. o. s., příjemci rodičovského příspěvku, peněžitého příspěvku v mateřství, důchodu (invalidního, vdovského, starobního), ani ti, kteří z důvodu péče o invalidní osobu podnikají na vedlejší činnost,
  7. dotaci nelze kombinovat s Kompenzačním bonusem vypláceným Ministerstvem financí
  8. dříve podané žádosti a žádosti na nesprávném formuláři nebudou akceptovány
  9. osobní podání není z hygienických důvodů možné
  10. preferováno je podání datovou schránkou - žádost tak bude proplacena mnohem dříve
  11. dodržujte termín podání určený výzvou a uchovejte si doklad o takovém podání

Takže milí rodiče požívající tento status, máme alespoň nějakou naději, že nebudeme muset na zelené neb podzim je tady a tráva nebude šťavnatá? Nemáme.
Vláda ČR tedy schválila program Ošetřovné pro OSVČ II a Kompenzační bonus. Opět jsem dostala zamítavou odpověď. Nehodím se jim prý do tabulek. Má provozovna nebyla uzavřena. Opravdový vrchol alibismu, kdy se nikdo nezamýšlel nad tím, že uzavřené provozovny znemožňují výkon povolání těm, kteří v jejich prostorách mohli pořádat křty knih, autorská čtení... Uzavřením knihoven, škol, zámků, kulturních domů byl prakticky zastaven celoroční projekt nakladatelství, kdy jsem měla  plánovaná autorská čtení a křty mých vydaných knih, které jsem vydala ve vlastním nákladu za své finance. Nikoho to nezajímá.

Program COVID - Kultura II platí jen pro performing arts, tedy pro tance, divadla a zpěv. Nevadí, zkusím to. Jde o to člověka natolik otrávit, aby nakonec přece jen tu žádost nepodal. A 24.10.2020 se to potvrdilo. Byla jsem požádat o aktivaci identifikačního prostředku na kontaktním místě Czech POINT. Bez toho nelze žádost podat. Úřednice zesinala. Zde na vsi více spisovatelů, bohužel, nemají a ještě tento úkon neprováděla. „Nevadí, to dáme,“ řekla jsem jí vychytrale vyzbrojena poznámkami v mobilu. Systém byl mimo provoz. Nevadí, po půl hodině naskočil. Asi odolával náporu umělců. Žádost o poskytnutí referenčních údajů z registru obyvatel jiné osobě. Tak zní ona kouzelnická formule. Postupně jsem té laskavé osobě, která se mi věnovala na sklonku její zkrácené úřední doby, diktovala své poznámky, co má zadávat do systému. Byla mi vděčná. 

Když jsem přišla domů, zjistila jsem, že jsem si přinesla Výsledek žádosti o poskytnutí údajů. Měla jsem ovšem nahlásit a ona někam zanést kód. Ale ten systém nevyžadoval. Další martyrium nastane, až se pokusím podat žádost. Juchůůů! Je zcela jasné, že přijde vyrozumění: „Litujeme, nezpíváte, nehrajete, ale jen mluvíte a píšete.“ Zjevně jim nezapadám do tabulek. 

Ano, přesně tak se i s odstupem času stalo. Dne 22.12.2020 mi přišla tato zpráva jako dárek pod stromeček: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR Vám oznamuje, že na nástěnku projektu číslo 2021004521 byla vložena nová zpráva: Projekt byl zamítnut. Proti tomuto rozhodnutí není podle § 14q odst. 2 rozpočtových pravidel přípustné odvolání ani rozklad. Obnova řízení se nepřipouští. Přezkumné řízení se nepřipouští.

Zdůvodnění:  Žadatel nepatří mezi oprávněné žadatele o podporu. To že žadateli klesly příjmy o dobrých osmdesát procent pana ministra nezajímá. Jak by ne, on má svoji židli teplou covid necovid. 

Jsem od roku 1996 výkonný umělec, i když zpívám jen na zahradě. Jako OSVČ nemám nárok už ani na státní podporu. Na autorská čtení si mě nikdo neobjedná. Dokonce není zájem ani o kurzy rétoriky. Všechny obchází strach. Popravdě mě taky. Nedokážu si představit, jak čtu lidem, huhlám v roušce a jejich mimika je zahalena také hadrovým tajemstvím.

A tak přicházím s nápadem, protože celý život nejsem zvyklá kňučet, ale hledat řešení. Rozhodně nejsem zvyklá lakovat si nehty a žádat od manžela kapesné. 

V době, kdy mnozí řeší úpadek firmy a pokles příjmů, vystavila jsem si komplet svůj web a zprovoznila e-shop. Můj nakladatel nenakládá, budu tedy nakládat sama. Co? No, přece své knížky. Pořád je to ale málo. Spisovatelů je hodně, jen ti čtenáři nějak schází. Nevadí. Nevzdám to. Zavedla jsem tedy prodej svých knih, kterých mám plný sklep, přes okénko. Kupříkladu dnes jsem odchytila řidičku kurýrní společnosti, která mi vezla poštu. Proč ne? Nakupuji on-line a podporuji české firmy! Nadšeně mé knížky prolistovala, inu Vánoce se blíží a prohlásila, že je rozhodí po depu, protože vypadají skvěle. Třeba příště přijede a odveze si jich padesát... (žert).

Jediné, co mě straší, je to, že žiji na vsi s tisíci obyvateli. Mé knihy nabízí pacientům už i má kamarádka zubařka. Občas mají vycházky i pacienti místního blázince... Jen nevím, zda je to cílovka pro můj žánr. Knihy si s nadšením zakoupila i paní v místním obchůdku. Prý je ukáže dceři, která by je mohla nabízet na benzínce. Začínáte být nadšení, jak se mi začíná dařit? Já taky. Jen problém je v tom, že naší ulicí projde za celý den asi tak pět lidí a ti všichni si mé knihy už koupili. Pak sem tam nějaký pes a kočka. A ti nečtou. No, kdo to dnes ale má? Knížky od autorky z okýnka a ještě s věnováním? 

A tak se žije jedné moderátorce a spisovatelce na vejminku. A věříte, že i přesto všechno je vlastně úplně šťastná?  Například má více…

Moment... končím. Zrovna jde ulicí jeden pantáta, kterého jsem tady ještě neviděla. Honem nasadím roušku, to se hodí, než ho přepadnu. Tak se mějte hezky! Nechci přijít o zisk! 

Autor: Šárka Rosová Váňová | středa 13.1.2021 8:09 | karma článku: 37,18 | přečteno: 6629x
  • Další články autora

Šárka Rosová Váňová

Že by malá jiskřička naděje?

Že by nás covid opravdu už něco málo naučil? Ne, nejsou všichni darebáci, nejsou všichni zlí. Ale člověku je nějak lépe, když to přímo pocítí.

6.3.2021 v 23:33 | Karma: 15,11 | Přečteno: 403x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak uklidit sám v sobě

O duševní hygieně se toho napsalo už určitě hodně. Jak to vidím já? Potřebujete se zbavit pocitu hořkosti z bývalého partnera? Míváte i přesto, že vám ublížil nutkavé pocity, že byste rádi, aby se k vám vrátil?

14.10.2020 v 19:19 | Karma: 12,09 | Přečteno: 386x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak úspěšně honit popeláře

Mám recept, jak se dokonale znemožnit a přivést manžela a všechny kamarády k slzám smíchu. A jako bonus získat novou přezdívku. Necháte se inspirovat?

31.7.2020 v 18:32 | Karma: 25,18 | Přečteno: 956x | Diskuse| Letní povídka

Šárka Rosová Váňová

Král Virusvět odejde sám, až dostaneme rozum...

Hledá se. Všichni se po něm ptají. Odkud se vzal, nikdo ho přece nezval? Všichni se pídí, odkud se vzal ten obávaný král Virusvět? Někteří tvrdí, že je to chemická či biologická zbraň. Pozvali ho sami tajemní netopýři...Ilumináti.

20.3.2020 v 16:11 | Karma: 13,75 | Přečteno: 509x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Šárka Rosová Váňová

Ochranná rouška - to není nějaká lecjaká věc

Říkají nám, abychom je nosili. Zatím to jen doporučují. Do autobusu bez ní v některých městech nesmíte. Ale člověk je tvor odmítavý a vše, co se mu doporučuje, nutí či podbízí, vzdorovitě odmítá. Já jsem v ní však našla zalíbení.

17.3.2020 v 19:14 | Karma: 14,76 | Přečteno: 726x | Diskuse| Praha a střední Čechy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4311x
Moderátorka, redaktorka a dabérka na volné noze. Taky máma čtyř nádherných dcer a šťastná milující a milovaná žena svého muže. Mám ráda lidi. Je úplně jedno jaké národnosti. Povinná výbava pro všechny: mozek a srdce. Od roku 1996 jsem aktivně působila v

TV Dakr Most, Rádio Kiss 98 Praha, ČRo Region, Oldies Rádio Praha a ČRo Regina Praha.

Dobrý anděl  https://www.dobryandel.cz/profil-dobreho-andela/?da=Qmi0b

audio kniha Ann Petersové Cheri - zázrak z ulice, Gutta z Bubnu

e-book Přiměřeně laskavé příběhy, Deset tváří ženy Sherry Rose, Moje puberta na draka, Pohádky z naší zahrádky

Knihy: Moje dětství na draka, Moje puberta na draka, Deset tváří ženy Sherry Rose, Pohádky z naší zahrádky, Přiměřeně laskavé příběhy

Můj web: http://www.sarka-rosova-vanova.cz

 

Seznam rubrik