Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohlazení mezi nebem a zemí existuje

Napsala jsem už druhou knížku. Pane jo. To není žádný zázrak, pomyslí si laskavý čtenář. Dnes píše každý, kdo udrží tužku. Nebo umí psát na počítači. Třeba jen dvěma prsty a tempem, jako když kape kohoutek.

Já vím, časem jsem pochopila, že to není vůbec těžké. Složité není ani najít nakladatele. Nejtěžší úkol je ji – prodat. I kdyby to byl nejúžasnější svazek moudra, vtipu a literární skvost, nehnete s tím ani za mák. Bez nákladné propagace a mravenčí práce na distribuci, rozhodně ne. A tak hledáte možnosti a různé způsoby, jak knihu dostat k lidem lačným písmenek.

Kniha je v prodeji, seženete ji v téměř každém knihkupectví. Narazíte na ni v celé síti internetových obchodů. Má to ale jeden háček.

Jen několika málo vyvoleným prodává knihy jejich jméno. A mezi takové je téměř nemožné proniknout.

Knihkupectví praskají ve švech. Zdá se, že je více knih a spisovatelů než čtenářů.

Mám kamarádku, která má lékařskou soukromou praxi. Má moji knihu a zamilovala si ji. A tak přišla jednoho dne s nápadem, pověsit v čekárně prosklenou skříňku. Do ní vystavila několik svazků mých knížek. Přidala mé fotky s autogramem a pár osobních dárečků ode mě. Znuděný pacient si filuta sedne, očima ohmatává stěny místnosti. A hle! Zdroj zábavy, který odstraní jeho nudu. Knihu si zakoupí. Proč si číst jen komerční letáčky pohozené na stolku?

Ten nápad mojí milé přítelkyně jsem ocenila. Obě jsme na stejné vlně. Také společně věříme na záhady mezi nebem a zemí. Na zvláštní poselství, při kterých až mrazí. Lidi, kteří navždy odešli a velmi jsme je milovali, jsou stále s námi. Nevěříte?      

V mojí knize, krom jiného, s láskou vzpomínám na mého dědečka. Když jsem byla malá, naučil mě skládat jeřába z papíru. Origami, kterých jsou desítky druhů. Uměl ho složit i v miniaturní podobě z lístku na autobus. Pak už jsme jen trnuli, kdy přijde revizor. V knize taky píšu o malém klukovi z Hirošimy. Byl ozářený při výbuchu atomové bomby. Podle pověsti jich měl sám složit tisícovku, aby nezemřel. Už mu scházel jen poslední… a už to nestihl.

Tuhle jsem se zastavila u kamarádky lékařky zase na kus řeči. Zvědavě jsem nahlédla do poličky s knihami. Zatajil se mi dech a do očí se mi draly slzy. Mezi knížkami ležel papírový jeřáb.

Okamžitě jsem se dotázala, proč ho tam položila. Ona jen stála, překvapená mým dojetím a řekla: „To já ne. To sestřička, která je tu jen zřídka na výpomoc. Složila ho z papíru. Ten ptáček se mi moc líbil, tak jsem ho položila ke knihám. Bylo mi ho líto jen tak vyhodit do odpadků.“

Když jsem se zeptala, jestli ta sestřička mou knihu četla, řekla, že ne. Dokonce ani ona sama si nedokázala vybavit, že by si v jejím textu všimla vyprávění o jeřábovi. Vzpomněla si teprve až v té chvíli.

Ještě dnes mě lehce mrazí, když si na ten pocit vzpomenu.

Děkuji ti, dědečku. Já vím, že se kniha k lidem dostane. Až přijde její čas.Je úplně jedno jakými způsoby. Já jen vím, že ty na to dohlížíš. A víš moc dobře proč. Protože to, do čeho člověk vloží kus srdce, si k lidem vždy cestu najde...

 

 

 

 

 

 

 

 

Zveřejněno se souhlasem administrace blogu

Autor: Šárka Rosová Váňová | sobota 8.2.2020 20:31 | karma článku: 17,62 | přečteno: 451x
  • Další články autora

Šárka Rosová Váňová

Že by malá jiskřička naděje?

Že by nás covid opravdu už něco málo naučil? Ne, nejsou všichni darebáci, nejsou všichni zlí. Ale člověku je nějak lépe, když to přímo pocítí.

6.3.2021 v 23:33 | Karma: 15,11 | Přečteno: 403x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak mě stát nechal na holičkách. Vás taky?

Ne, nejsem nemocná, tak si nehodlám ani náhodou stěžovat. Všichni jsme současnou situací zaskočeni jako býval náš drahý Karel Gott Českými slavíky. Pro mnohé jsou umělci darmošlapové a tvorové budižkničemu. Nevadí.Chtějí taky žít.

13.1.2021 v 8:09 | Karma: 37,18 | Přečteno: 6629x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak uklidit sám v sobě

O duševní hygieně se toho napsalo už určitě hodně. Jak to vidím já? Potřebujete se zbavit pocitu hořkosti z bývalého partnera? Míváte i přesto, že vám ublížil nutkavé pocity, že byste rádi, aby se k vám vrátil?

14.10.2020 v 19:19 | Karma: 12,09 | Přečteno: 386x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak úspěšně honit popeláře

Mám recept, jak se dokonale znemožnit a přivést manžela a všechny kamarády k slzám smíchu. A jako bonus získat novou přezdívku. Necháte se inspirovat?

31.7.2020 v 18:32 | Karma: 25,18 | Přečteno: 956x | Diskuse| Letní povídka

Šárka Rosová Váňová

Král Virusvět odejde sám, až dostaneme rozum...

Hledá se. Všichni se po něm ptají. Odkud se vzal, nikdo ho přece nezval? Všichni se pídí, odkud se vzal ten obávaný král Virusvět? Někteří tvrdí, že je to chemická či biologická zbraň. Pozvali ho sami tajemní netopýři...Ilumináti.

20.3.2020 v 16:11 | Karma: 13,75 | Přečteno: 509x | Diskuse| Praha a střední Čechy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4311x
Moderátorka, redaktorka a dabérka na volné noze. Taky máma čtyř nádherných dcer a šťastná milující a milovaná žena svého muže. Mám ráda lidi. Je úplně jedno jaké národnosti. Povinná výbava pro všechny: mozek a srdce. Od roku 1996 jsem aktivně působila v

TV Dakr Most, Rádio Kiss 98 Praha, ČRo Region, Oldies Rádio Praha a ČRo Regina Praha.

Dobrý anděl  https://www.dobryandel.cz/profil-dobreho-andela/?da=Qmi0b

audio kniha Ann Petersové Cheri - zázrak z ulice, Gutta z Bubnu

e-book Přiměřeně laskavé příběhy, Deset tváří ženy Sherry Rose, Moje puberta na draka, Pohádky z naší zahrádky

Knihy: Moje dětství na draka, Moje puberta na draka, Deset tváří ženy Sherry Rose, Pohádky z naší zahrádky, Přiměřeně laskavé příběhy

Můj web: http://www.sarka-rosova-vanova.cz

 

Seznam rubrik