Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Učitele zasypme ve čtvrtek květy, některé pepřem, a děti pochvalme

Za pár dnů je tu konec školního roku. Nebijte ty děti alespoň do hlavy, pokud se je chystáte ručně a stručně odměnit za celoroční úsilí. Způsobíte tím akorát to, že příští rok budou blbější.

"Kde nic není, ani čert nebere," pravil vždy moudře můj tatík nad trojkou z matiky. Dnes se té chorobě říká "dyskalkulie". Dříve jednoduše "blbost". Na konci jednoho školního roku jsem dokonce utržila facku, že jsem si málem olízla své vlastní ucho. Důvodem bylo to, že jsem se usmívala, když jsem svému živiteli výzo s trojkou předávala. Na mou duši nevím, co mi přišlo tak vtipné, ale už mi ji nikdo neodpáře.

Mám svátek 30. 6. Díky tomu jsem vždy poznala metodu cukru a biče. Tu máš, holčičko, bonbónky k jmeninám a hnedle jednu za ucho za tu trojku z matiky! Tomu se říká "smíšené pocity". S nimi jsem vždy přicházívala domů právě v tento památný den konce školního roku. Považuji to, že mi dali rodiče krásné jméno Šárka za takovou malou zlomyslnost osudu. Nebo i jejich.

Můj muž je naopak velmi prozíravý člověk, a aby nikdy nezapomněl na naše výročí, vzali jsme se také na můj svátek. Letos to bude rovných deset let a on má skvělou mnemotechnickou pomůcku. Pokud by zapomněl na oboje, rozvádím se. Nebo probrečím tři kapesníky, což vyjde levněji.

Já jsem se dnes také prozíravě rozhodla zajet do školní družiny na kole s dvěma kytičkami růžiček pro paní vychovatelky a s lepším kafíčkem pro pana učitele z hudební školy. Ve čtvrtek bude chaos a všichni se už budou vidět na prázdninách. No to vám bylo radosti, když jsem s jazykem na vestě spadla tradičně z kola! Vylovila jsem poměrně zachovalé květy z batohu a s nadšeným pohledem hodným blaženého uslintaného buldočka předala ty hromadné dary jejich adresátkám. Počastovaly mě vřelými díky a zatlačily slzu. Prý si málokterá maminka vzpomene, že i ony trpí manýry jejich zdivočelých potomků a květinami jsou zasypávány pouze paní učitelky...

Pan učitel dokonce na chvíli nechal svého žáka na pospas nebohému klavíru a vypochodoval mi v ústrety. S vtipem jemu vlastním prohlásil: "Tak moc díky, konečně nebudu spát při hodinách." Po zvucích, které se linuly z klavíru, se mu ovšem obdivuji.  Pro mě měly spíše projímavé účinky, a jak při nich klimbá on, si vážně nedovedu představit.

Tímto na vás apeluji. Zasypte květy nejen paní učitelky a pány učitele. V dnešní době velmi volné výchovy jsou to především oni, kteří nasazují své nervové soustavy a životy všanc. Ale zasypte jimi i další pedagogické pracovníky a panu školníkovi pohlaďte alespoň koště, kterým občas ty malé zlotřilé tvory během školního roku, přetáhl přes záda za absenci přezůvek.

Má kamarádka má naopak chuť zasypat učitelku za údajnou nevraživost k jejímu synovi místo květy pepřem. Dobře, třeba se dotyčná rozpláče a přivede ji to na lepší víru. Měla bych také jednu adeptku.

http://sarkavanova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=496897

A všichni společně načerpejme hodně sil během prázdnin. Ať nám v tom novém školním roce zbude hodně energie na výchovu našich dětí, aby nerostly příliš bujně jako dříví v lese. Z nevychovaného dítěte vyroste totiž zcela nevyhnutelně nevychovaný dospělec. A představte si, že byste ho měli třeba za šéfa.

Krásné letní dny plné pohody a pěknou dovolenou přeji všem svým čtenářům a příznivcům. A dětem ty nejkrásnější prázdniny!

Vaše Šárka

 

Autor: Šárka Rosová Váňová | úterý 28.6.2016 15:49 | karma článku: 20,88 | přečteno: 1005x
  • Další články autora

Šárka Rosová Váňová

Že by malá jiskřička naděje?

Že by nás covid opravdu už něco málo naučil? Ne, nejsou všichni darebáci, nejsou všichni zlí. Ale člověku je nějak lépe, když to přímo pocítí.

6.3.2021 v 23:33 | Karma: 15,11 | Přečteno: 403x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak mě stát nechal na holičkách. Vás taky?

Ne, nejsem nemocná, tak si nehodlám ani náhodou stěžovat. Všichni jsme současnou situací zaskočeni jako býval náš drahý Karel Gott Českými slavíky. Pro mnohé jsou umělci darmošlapové a tvorové budižkničemu. Nevadí.Chtějí taky žít.

13.1.2021 v 8:09 | Karma: 37,18 | Přečteno: 6629x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak uklidit sám v sobě

O duševní hygieně se toho napsalo už určitě hodně. Jak to vidím já? Potřebujete se zbavit pocitu hořkosti z bývalého partnera? Míváte i přesto, že vám ublížil nutkavé pocity, že byste rádi, aby se k vám vrátil?

14.10.2020 v 19:19 | Karma: 12,09 | Přečteno: 386x | Diskuse| Společnost

Šárka Rosová Váňová

Jak úspěšně honit popeláře

Mám recept, jak se dokonale znemožnit a přivést manžela a všechny kamarády k slzám smíchu. A jako bonus získat novou přezdívku. Necháte se inspirovat?

31.7.2020 v 18:32 | Karma: 25,18 | Přečteno: 956x | Diskuse| Letní povídka

Šárka Rosová Váňová

Král Virusvět odejde sám, až dostaneme rozum...

Hledá se. Všichni se po něm ptají. Odkud se vzal, nikdo ho přece nezval? Všichni se pídí, odkud se vzal ten obávaný král Virusvět? Někteří tvrdí, že je to chemická či biologická zbraň. Pozvali ho sami tajemní netopýři...Ilumináti.

20.3.2020 v 16:11 | Karma: 13,75 | Přečteno: 509x | Diskuse| Praha a střední Čechy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4311x
Moderátorka, redaktorka a dabérka na volné noze. Taky máma čtyř nádherných dcer a šťastná milující a milovaná žena svého muže. Mám ráda lidi. Je úplně jedno jaké národnosti. Povinná výbava pro všechny: mozek a srdce. Od roku 1996 jsem aktivně působila v

TV Dakr Most, Rádio Kiss 98 Praha, ČRo Region, Oldies Rádio Praha a ČRo Regina Praha.

Dobrý anděl  https://www.dobryandel.cz/profil-dobreho-andela/?da=Qmi0b

audio kniha Ann Petersové Cheri - zázrak z ulice, Gutta z Bubnu

e-book Přiměřeně laskavé příběhy, Deset tváří ženy Sherry Rose, Moje puberta na draka, Pohádky z naší zahrádky

Knihy: Moje dětství na draka, Moje puberta na draka, Deset tváří ženy Sherry Rose, Pohádky z naší zahrádky, Přiměřeně laskavé příběhy

Můj web: http://www.sarka-rosova-vanova.cz

 

Seznam rubrik